Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Gebruik informele aanspreekvorm Duits

0 stemmen
Bij het vertalen naar het Duits gebruikt vertalen.nu de formele aanspreekvorm. Hoe kan ik de informele aanspreekvorm gebruiken?
Feb 7 geplaatst in Duits door Frederik47

1 Antwoord

0 stemmen
 
Beste antwoord
Ik neem aan dat je met de formele en informele aanspreekvorm de U / Uw en jij / jouw-vorm bedoelt. (du / dein en Sie / Ihr-Form).
De verschillende vertaalmachines nemen het niet zo nauw met het gebruik hiervan en vertalen dan weer met 'du / dein'' en dan weer met 'Sie / Ihre'. Er blijft jou dus niets anders dan de vertaling manuaal te veranderen. Is de vertaling in de 'Sie -Form' dan verander jij het in de 'du-Form' en omgekeerd.
Het is niet anders.   Succes ermee.
Feb 8 beantwoord door spanishjohan
Feb 8 geselecteerd door Frederik47
Bedankt, was al bang dat het niet zo eenvoudig zou zijn.
Ik heb inmiddels een website gevonden die (die tot nu toe) de juiste keuze tussen formeel en informeel maak. It bereiken via:
https://www.deepl.com/translator
Fantastisch Frederik, bedankt voor deze tip. Ik heb hem meteen bij mijn favorieten gemarkeerd.

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 412x bekeken
0 antwoorden 904x bekeken
1 antwoord 396x bekeken
Jul 15, 2017 geplaatst in Duits door Dorita
...