Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Kan iemand me de engelse term voor "jachthoorn" geven?

+2 stemmen
Alvast dank.
Jul 3, 2012 geplaatst in Nederlands door Bolide

3 Antwoorden

+2 stemmen
 
Beste antwoord
hunting horn
natural horn
Jul 3, 2012 beantwoord door mollandaise
Jul 4, 2012 geselecteerd door Bolide
De officiële benaming is natural horn omdat bij dit speciaal muziekinstrument de ventielen ontbreken waardoor het vrijwel onmogelijk is grote toonverschillen te creëren (blazen) in tegenstelling tot alle andere hoorns die WEL één of meer ventielen hebben. Dus het woord 'natural' duidt op de allereerste oorsprong van dit instrument.
Je hebt ongetwijfeld gelijk. Ik heb weinig verstand van jagen.
Ik snap ook niets van jagen of jachten. Het enige dier dat ik dood is een mug. Zelfs een vlieg gooi ik naar buiten zonder hem te doden. Deze diertjes vormen een deel van de voedsel keten en zijn daarom onontbeerlijk voor de natuur. Tot zover mijn uitleg.
In dit geval gaat het om een muziekinstrument en daar weet ik wel iets van.
Wespen krijgen van mij ook een doodsklap, want ik ben vaak genoeg gestoken zonder dat ik ze provoceerde, kortgeleden nog.
Vliegen zijn er meer dan genoeg van, die paar die ik doodsla zijn voor ze dood zijn al weer bijgemaakt;-)
Ik meen dat er toch een verschil is : de "natural horn" is even groot als zijn "concertbroer" ; de "hunting horn" daarentegen is meestal kleiner, maar heeft wel dezelfde vorm.
Dank voor de hulp !
dus heb ik gelijk en niet Mollandaise !!!
Ik dacht dat spanishjohan als eerste geantwoord had?
+2 stemmen
de officiële vertaling = natural horn

gebruikt voor het geven van jacht signalen.
Je kunt eventueel ook 'hunting horn' gebruiken.

In de 16e eeuw werd deze hoorn 'battle horn' genoemd. Later door de Fransen overgenomen en uitsluitend voor de jacht gebruikt. In de 17e eeuw weer door de Engelse adel als jachtvoorwerp gebruikt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jachthoorn
Jul 3, 2012 beantwoord door spanishjohan
Jul 3, 2012 gewijzigd door spanishjohan
volgens mij is het gewoon hunting horn
0 stemmen
Spanishjohan & mollandaise geven al de juiste antwoorden, maar we vonden nog wat achtergrondinformatie:

"The natural horn is the ancestor of the modern horn. It is essentially descended from hunting horns, with its pitch controlled by air speed, aperture (opening of the lips through which air passes) and the use of the right hand moving in and out of the bell. Today it is played as a period instrument."

We hebben de vertaling tevens toegevoegd aan ons woordenboek:
http://www.vertalen.nu/vertaal?van=nl&naar=en&vertaal=jachthoorn
Jul 4, 2012 beantwoord door vertalen.nu

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 254x bekeken
2 antwoorden 1,513x bekeken
Dec 29, 2011 geplaatst in Engels door anoniem
...