Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Wie kan mij helpen met bakkerij termen te vertalen in het Frans

+1 stem
Voor een goede communicatie is het belangrijk dezelfde professionele terminologie te gebruiken. Het gaat over het ondersteunen van bakkers en bakkerij onderwijs in ontwikkelingslanden. Van Nederlands naar Frans en later andersom.
Mei 8, 2013 geplaatst in Frans door bowaa
Mei 9, 2013 gewijzigd door bowaa
bloem       
bloem beoordelen       
bloem bleken       
bloem kan en klaar       
bolrijs       
boter       
boterdeeg       
bovenwarmte       
braam       
brandbare gassen       
brander       
brandstof       
brochure       
brood (suiker)       
brood (gesneden)       
brood        
brood bereid volgens methode zonder zetsel       
brood - en banketbakken       
brood gemaakt van tarwe       
brood met goed volume       
brood met leng       
brood(je) zoet rond met suiker erop       
broodbezorger       
broodbezorger       
broodblik    la tresse   
broodbloem       
broodje       
broodgraan       
broodje, gevlochten       
broodje met ei verrijkt       
broodkruimels       
broodmandje       
broodrekken vaste       
broodsnijmachine       
broodverbeteraars       
broodverbeteraar       
bruinbrood       
bruinkleuring
fermentation panaire
pointage
apprêt
cuisson
ingredients, les
farine
examen farine
blanchir farine
farine prêt à l’emploi
levée en bol
beurre
pâte beurrée
chaleur supérieure
ronce
des gaz inflammables
brûleur
carburant
brochure
pain (brioche)
pain (tranché)
pain
pain préparé façon sans préposition
cuisson de pain et de pâtisserie
pain à base de blé
pain avec un bon volume
pain avec ling
brioche sucrée
livraison de pain
livraison de pain
boîte à pain
farine à pain
petit pain
pain aux céréales
petit pain, tressé
sandwich enrichi à l’oeuf (???)
miettes de pain
corbeille à pain
étagères fixes de pain
trancheuse à pain
améliorants de panification
améliorant de panification
pain complet
brunissement
Bowaa, ik geloof dat je meer tijd nodig hebt de te vertalen tekst te vergaren, dan de tijd die wij nodig hebben het te vertalen.
Ik vind het nu een erg onoverzichtelijke brij geworden, had liever dat je per letter een vraag stelde, in plaats van steeds in dezelfde posting te plaatsen. Ik zoek me rot op mijn klein laptop om te zien wat er wel en niet vertaald is!
Beste Mollandaise
Jij samen met een ander hebben me erg goed geholpen. Als het gaat om hele specifieke vaktermen moet ik toch een Frans vakboek gebruiken. Ik ben het met je eens dat zoveel woorden in een keer erg onpraktisch is ook voor een gewone pc. De meeste info heb ik verwerkt. Nu nog de specifieke vaktermen uitzoeken maar dat doe ik m.b.v. een aantal franstalige vakboeken en internetsites van grondstoffen en machine producenten.
Bedankt voor je inspanningen, wil je ooit de resultaten zien?
Groet Jan
Voor projecten in Mali en Ruanda
Laat ik nu net de M neergezet hebben.
Moet ik niet verder gaan?
Ik vraag me echt af of die projecten in Mali en Ruanda al deze begrippen nodig hebben. Met alle respect, maar ik geloof dat een gemiddelde Nederlander 70% van deze woorden niet in zijn vocabulaire terugvindt, laat staan in Mali of Ruanda.
Misschien wel als het om een bakkersschool gaat.

11 Antwoorden

+2 stemmen
 
Beste antwoord
banquet
confiseur
confiserie
base
matières premières de base
mesures de la Banque / pollen
recette
de sucre en poudre
couvrir
gâcher
chef garçon
deuxième garçon
panneau
hygiène industrielle
pelvis
evaluer pain
moisi
biscotte
raccords
pâte du bassin
aliments contaminés
infection
ingrédients de la pâte
ingrédients de la pâte
van
se battre
couvrir avec
saupoudrer de sucre
geler
ovules congelés
température de stockage
sauver
annexe
amer
pâte feuilletée
croûte feuilles
bleach
fruits en conserve
Mei 10, 2013 beantwoord door spanishjohan
Mei 11, 2013 geselecteerd door bowaa
+2 stemmen
poeh, ik weet aardig wat van de bakkers waar ik brood koop, maar echt professioneel...
Maar ik wil het best proberen, stuur maar een berichtje.
Mei 8, 2013 beantwoord door mollandaise
Leuk dat je mee wilt doen. Ik stuur je de D.
Groet Jan
Decoratie
Deeg
Deegbereiding
Deegbereidings methode zonder voorrijs
Deegbereidings methode zonder zetsel
Deegkleedjes
Deegkrabber
Deegkuip
Deegmaker
Deegmenger
Deegmes
Deegskelet
Deegsoort
Deegsteker
Deegstructuur
Deegstuk
Deegstukken
Deegthermometer
Deegverdeelmachine
Deegvocht
Deense koffiebroodjes
Desinfectiemiddel
Deskundig
Dextrine
Dieet
Diepvrieskist / kast
Directeur
Dooier
Doorslaan
Douche
Drijverig deeg
Droge stofgehalte
Droging
Druiven
Druivensuiker
Dubbelkoolzure soda
Dwarsdoorsnede
Een deegstuk knippen
ik mis nog de deegroller = rouleau à pâtisserie
+2 stemmen
Zolang het bij termen blijft kan ik je wel helpen. Geen volzinnen. Je kunt een privé bericht sturen door op een 'spanishjohan' op de site te klikken.
Mei 8, 2013 beantwoord door spanishjohan
Leuk dat je mee wilt helpen. In mijn lijst Nederlands engels staan de volgende woorden onder C
Cacaopoeder   
Cake   
Cakebeslag   
Caramel    Caramel
Carameliseren    
Castor melis suiker   
Celkern   
Cellofaan   
Cellulose   
Chocolade   
Citroen   
Citroenrasp   
Citroenzuur   
Citronade   
Coagulering   
Compleet mix   
Conditioneren   
Conserveren    
Continu -methode   
Crème   
Cremortart    of
   
Ik kan elke keer een letter opsturen zodat ik zelf ook aan de gang kan blijven. Voorlopig dus geen uitleg maar gewoon woorden.
Groet Jan Bosch
+2 stemmen
cacao en poudre
gâteau
la pâte à gâteau
caramel
caraméliser
sucre en poudre Melis
core cellulaire
cellophane
cellulose
chocolat
lemon
le zeste de citron
citrique
citronade
coagulation
mélange complet
conditionnement
conserver
méthode continue
crème
cremortart
Mei 9, 2013 beantwoord door spanishjohan
+2 stemmen
​Decoratie​ decoration​
Deeg​ pâte​
Deegbereiding​ préparation de pâte​
Deegbereidings methode zonder voorrijs​ ​préparation de pâte​​ sans lever​
Deegbereidings methode zonder zetsel​ methode de préparation de pâte sans ​
Deegkleedjes​ tapis de pâte​
Deegkrabber​ gratteur de pâte​
Deegkuip​ pétrin à pâte
Deegmaker​ ​batteur​ de pâte​
Deegmenger​ mélangeur de pâte​
Deegmes​ couteau à pâte​
Deegskelet​ wat is dat? skelette à pâte​
Deegsoort​ type de pâte​
Deegsteker​ raclette à pâte​
Deegstructuur​ structure de pâte​
Deegstuk​ morceau de pâte, portion de pâte
Deegstukken​ morceaux de pâte, portions de pâte​
Deegthermometer​ thermomètre de pâte​
Deegverdeelmachine​ machine à ​diviser la pâte
Deegvocht​ liquide de pâte​
Deense koffiebroodjes​ brioches danoise​s
Desinfectiemiddel​ désinfectant​
Deskundig​ expert​
Dextrine​ dextrine​
Dieet​ régime​
Diepvrieskist / kast​ congélateur​
Directeur​ directeur​
Dooier​ jaune d'ouef​
Doorslaan​ battre​
Douche​ douche​
Drijverig deeg​ geen idee!​
Droge stofgehalte​ contenue en poussière sèche​
Droging​ séchage​
Druiven​ raisins​
Druivensuiker​ sucre de raisins​
Dubbelkoolzure soda​ acide carbonique double​
Dwarsdoorsnede​ coupe transversale​
Een deegstuk knippen​ ​couper une portion de pâte/ un morceau de pâte

Hier heb je veel "deegweetjes"  in het Frans: http://www.hellopro.fr/petrins-et-petrisseurs-2005894-fr-1-feuille.html
​​
Mei 9, 2013 beantwoord door mollandaise
+1 stem
banket
banketbakker
banketbakkerij
basis
basisgrondstoffen
bankmeet/stuifmeel
basis recept
basterd suiker
bedekken
bederven
bediende eerste
bediende tweede
bedieningspaneel
bedrijfshygiene
bekken
beoordelen van brood
beschimmeld
beschuit
beslag
(beslag) bekken
besmet voedsel
besmetting
bestanddelen van deeg
bestanddelen van deeg
bestelwagen
bestrijden
bestrijken met
bestrooien met suiker
bevriezen
bevroren eieren
bewaartemperatuur
bewaren
bijlage
bitter
bladerdeeg
bladerige korst
bleekmiddel
blikfruit
Mei 10, 2013 beantwoord door bowaa
+1 stem
farine
examen farine
farine ont été
farine peut et prêt
bolrijs (?)
beurre
pâte de beurre
chaleur supérieure
ronce
des gaz inflammables
brûleur
carburant
brochure
pain (sucre)
pain (tranché)
pain
pain préparé selon la méthode sans préposition
pain - et pâtisserie
pain à base de blé
pain avec un bon volume
pain avec ling
pain sucré avec du sucre autour
livraison de pain
livraison de pain
moule à pain
farine à pain
rouler
pain de grains
chignon, tressé
sandwich oeuf enrichi
chapelure
corbeille à pain
étagères de pain fixés
trancheuse à pain
améliorants de panification
améliorant de panification
pain brun
brunissement
Mei 10, 2013 beantwoord door spanishjohan
Mei 11, 2013 gewijzigd door spanishjohan
Ik zal er morgen even verder naar kijken, maar bloem (meel) is farine en niet fleur dat is eer een bloemetje :-)
Zoals Mollandaise terecht opmerkt: Fleur is een bloem
Farine = bloem
+1 stem
M   
Maalproces   
Maanzaad   
Magazijn   
Magazijnbediende   
Maggi   
Maïs   
Maïzena   
Malen   
Mandarijn   
Margarine   
Marsepein   
Maskeren   
Mechanisch deegonderzoek   
Meel (Am. Maïsmeel)   
Meelfabriek   
Meelmijt   
Meelmot   
Meeltor   
Meelworm   
Meesterknecht   
Melk   
Melk ingedikte    
Melkbrood   
Melkpoeder   
Melksuiker   
Melkzuur   
Melkzuurbacteriën   
mengen   
Menger (bl. Amflo)   
Merk   
Milieu     
Minerale zouten   
Mislukte broden    
Molen   
Monster   
Monster nemen   
Moutextract   
Moutmeel   
Moutsuiker   
Muf   
   
N   
Narijs   
Nasmaak   
Nootmuskaat   
Noot     
O   
Olie   
Olie gestookte ovens met-   
Oliedrukmeter   
Omhullen   
Onderhitte   
Onderhoud   
Onderzoek   
Ongedierte   
Ongevuld brood   
Ongezoet   
Onoplosbaar   
Onsmakelijk   
Ontbijtkoek   
Ontdooien    
Ontdooien   
Ontgassen   
Ontwerp   
Ontwikkelen   
Onzuiver   
Onzuiverheden   
Opbollen   
Opbollen   
Opboller   
Opbolmachine   
Opbrengst   
Opgelost voedsel   
Opgeloste stoffen   
Opkloppen   
Oplegvruchten   
Oplosbaar   
Oplosbaarheid   
Oplossen   
Oplossing wordt verzadigd   
Opmaakmachine   
Opmaken   
Opmaken van brood   
Opperhuid   
Oppunten   
Opschrift v.e. taart   
Opslaan    
Opslag   
Opspuiten    
Opstijven   
Orangeade   
Oud brood   
Oudbakken   
Oudbakken worden   
Oudbakken worden v. brood   
Ouwel   
Oven   
Ovenrijs   
Ovenvers   
Overmaat aan bakpoeder   
Overrijp   
Oververzadigd   
   
P   
Paneermeel   
paneren   
Pastei   
Pasteibakjes   
Pasteitje met vlees- of vruchtenvulling   
Patentbloem   
Patisserie   
Peer   
Pekel   
Peper   
Pepernoot   
Personeel   
Personeelsbezetting   
Personeelschef   
Persoonlijk   
Perzik   
Peterselie   
Pinda   
Pistache (noot)   
Plaatolie -emulsie   
Platenmes   
Poedersuiker   
Porie   
Potas    
Presentatie   
Prijslijst   
Produceren    
Product   
Productie a.d lopende band   
Productielijn   
Proefbakker   
Pruim   
Pruim gedroogde   
Puntbroodje   
Pyrometer   
   
R   
Ranzig vet   
Ranzigheid   
Raster    
Recept   
Regeringsbloem   
Reinheid   
Rek   
Rekbaarheid   
Rekbaarheid   
Relatieve vochtigheid    
Remrijskast   
Rendement   
Retrogradatie   
Reuk   
Reuzel   
Rietsuiker   
Rijs   
Rijskast   
Rijsmiddelen i.h.a.   
Rijst   
Rijstijd   
Rijzen   
Ringvormige oliebol   
Rode bes   
Roeren   
Roerstaaf / lepel   
Roertoestel   
Rogge   
Roggebrood   
Rolplank voor deeg   
Rolstok   
Room (echte)   
Room (gele)   
Roomboter   
Rozijn   
Rozijnenbrood   
Rusttijd   
   
S   
Samendrukbaarheid v. kruim   
Samenhang   
Samenstelling v. bruin brood   
Samentrekken   
Schaal   
Schap   
Scheur   
Schil   
Schildje   
Schimmel   
Schimmelgroei tegengaan   
Schimmelwerende verf   
Schommel oven waarbij schommels bevestigd zijn aan een horizontale rotatie-as   
Schoonvegen v bakvloer   
Schot   
Schottige tarwe   
Schrappen   
Schrootmeel   
Schuif   
Schuim   
Selderij   
Siliconenpapier   
Sinaasappel   
Slagroom   
Slap deeg   
Slappe tijd   
Smaak   
Smakelijk   
Smeerkwast   
Smeerpot   
Smelttraject   
Smeren van blikken   
Smeuïg   
Snelkneder   
Snippers   
Snoepgoed   
Soepel deeg   
Soes    
Soezenbeslag   
Sojabloem   
Sorbinezuur   
Spatel    
Specerij   
Speling in rijstijd   
Spijs (amandel   
Sporenelementen   
Sprits   
Spuiten   
Spuitzak   
Stabiliseren   
Stabiliteit   
Staf   
Standig   
Steelpan   
Stenen maalderij   
Stijf deeg   
Stijfheid van deeg   
Stilstaande bakvloer   
Stoffen zakjes   
Stoom   
Stoom   
Straffe bloem   
Strijksel   
Strooimeel   
Strooisuiker   
Stroop (licht); donker   
Structuur   
Stugger makende invloed   
Stugger worden v.d. gluten   
Stuk   
Suiker   
Suikerbakkerij   
Suikergruis   
Suikeroplossing   
Suikers enkelvoudig   
Suikers samengestelde   
Suikerstrooier   
Sukade    
T   
Taai   
Taaie korst   
Taai-taai   
Taai-taaipop   
Taart   
Tafelzout   
Taptemelk   
Tarwe   
Tarwe (harde)   
Tarwe harde    
Tarwe Inlandse    
Tarwe zetmeel   
Tarwebloem   
Tarwekiemolie   
Te vol gerezen   
Tekenaar   
Tekenen   
Tekening   
telapparaten   
Tellen   
Thermometer   
Thermostaat   
Toepassen   
Toepassingen v. bakpoeders   
Toeren    
Toevoegen    
Toevoegen van zout   
Toevoeging   
Toevoegsels   
Tompouce   
Toonbank   
Toonbank vitrines   
Transportband   
transportschroef   
Trechter   
Trek in de oven   
Trekken   
Trog   
Tunneloven   
   
U   
Uitdrogen   
Uitdroging   
Uiterlijk    
Uitlekken    
Uitmalingsgraad   
Uitroloven   
Uitrusting v.d. bakkerij   
Uitstalling    
Uitvallen v.e. machine   
   
V    
Vakblad   
Vakman   
Vakman aanstaand-   
Valgetal   
Vanille   
Varkensreuzel   
Vast   
Vaste brandstof   
Vaste kruim   
Vat   
Verbeteren   
Verbetering   
Verdampen   
Verdelen   
Verdunnen   
Verdunnend bijmengsel   
Verduurzamen   
Veredeld brood   
Veredelen    
Veredelingsmiddelen   
Verkleuring   
Verkruimelen   
Verlengen    
Vermaling   
Vermenigvuldigen met   
Verontreinigd voedsel   
Verontreinigde bloem   
Verpakking   
Verrekt   
Vers   
Versiering   
Versnelling   
Verstijfselen   
Verstijfselen   
Verteerbaar    
Vertegenwoordiger   
Vervaardigen    
Vervalsen   
Vervalsend bijmengsel   
Vervoeren   
Verwarmingszones in oven   
Verwerken    
Vet   
Vetvrij papier   
Vetzuur   
Vezel   
Vies ruikend   
Vijg    
Vitaminen   
Vitrine   
Vla   
Vlaai   
Vlaaibodem   
Vlechtbrood   
Vlees    
Vlindergard   
Vloeibaar   
Vloeibaar    
Vloeistof   
Vloerbrood   
Vloerkorst   
Vocht   
Vochtgehalte   
Vochtgehalte   
Vochtig   
Vochtig    
Vochtigheid   
Vochtigheid relatieve    
Voedingsmiddel   
Voedingswaarde   
Voedingswaarde   
Voedzaam    
Voetstuk v.e. machine   
Voldoen aan   
Voldoende   
Volkorenbrood   
Volkorenmeel   
Volume   
Volume    
Vooraanzicht   
Voorrijs   
Voorrijs   
Voorschriften voor de Voedsel hygiëne   
Vorm    
Vormen   
Vraag en aanbod   
Vriespunt   
Vruchtencake   
Vruchtencake soort   
Vruchtensuiker   
Vruchtwand (binnenste)   
Vruchtwand (buitenste)   
Vulstof   
Vultrechter v.e. machine   
   
W    
Wafel   
Walnoot   
Wasem   
Water   
Water koken   
Waterdamp   
Waterglazuur   
Wateropnemend vermogen   
Waterverlies   
Weefsel   
Weegschaal   
Weerstand    
Wegen   
Wens    
Werkbank   
Werking   
Wijnsteenzuur   
Winkel   
Wintertarwe   
Wit brood   
Wit van een ei   
Wortel   
Wrijfdeeg    
   
Y    
IJsafzetting   
   
Z    
Zaadhuis   
Zaak   
Zachte broodjes   
Zachte tarwe   
Zachtheid v. water   
Zak (je)   
Zakklopmachine   
Zandgebak   
Zeef   
Zeildoek   
Zelfrijzend bakmeel   
Zemelen   
Zetmeel   
Zetmeelkorrel   
Zetsel   
Zetsel is ingezakt   
Zetsel met meer bloem   
Zetsel met weinig bloem   
Zeven   
Zijaanzicht   
zijkorst   
Zijwanden   
Zomertarwe   
Zout   
Zout rond brood met suiker   
Zoute krakeling   
Zuivelfabriek   
Zuur   
Zuurdeeg   
Zuurgraad   
Zwelgetal van gluten   
Zwarte bes   
Zwavelen
Mei 12, 2013 beantwoord door bowaa
+1 stem
Eetlepel
Ei
Eigeel
Eipoeder
Eistrijksel
Eiwit
Mei 12, 2013 beantwoord door bowaa
cuillère à soupe
œuf
jaune d'oeuf
poudre d'oeuf
protéine
+1 stem
Er zullen ongetwijfeld enkele foute vertalingingen in voorkomen. *** eruit wat van belang is.

Broyage
Les graines de pavot
Entrepôt
Commis d'entrepôt
Maggi
Maïs
Fécule de maïs
Grind
Tangerine
Margarine
Massepain
Masque
La recherche de la pâte mécanique
Flour (Am. semoule de maïs)
Moulin à farine
Acariens
pyrale de la farine
Mealworm
Mealworm
Foreman
Lait
Lait épaissi
Pain au lait
Lait en poudre
Le sucre du lait
L'acide lactique
Les bactéries lactiques
mélanger
Menger (fichier Amflo)
Marque
Environnement
Les sels minéraux
Pains échoué
Mill
Sample
Prenez échantillon
Extrait de malt
Farine de malt
Maltose
Stale
    
N
Fermentation
Aftertaste
Muscade
Remarque
O
Pétrole
Fours à mazout
jauge de pression d'huile
Enveloppez
Sous la chaleur
Entretien
Recherche
Parasites
Pain Unfilled
Non sucré
Insoluble
Désagréable
Gingerbread
Dégel
Dégel
Degas
Conception
Développer
Impure
Impuretés
Arrondir
Arrondir
Moulder
Arrondir machine
Céder
Nourriture dissous
Soluté
Fouet
Lay fruits
Soluble
Solubilité
Résoudre
Solution est saturée
Moulder
Conclure
Préparation du pain
Épiderme
Oppunten
Inscriptions V.E. gâteau
Stockez
Stockage
Spirt
Raidir
Orangeade
Vieux pain
Stale
S'en lasser
V. être du pain rassis
Wafer
Four
Ovenrijs
Oven Fresh
La levure en excès
Overripe
Blase
    
P
Chapelure
miette
Pie
Vol-
Patty avec de la viande ou des fruits de remplissage
Brevet Fleur
Patisserie
Poire
Brine
Pepper
Pepernoot
Personnel
Main-d'œuvre
Personnel chef
Personnel
Peach
Persil
Peanut
Pistache (note)
Emulsion d'huile à plaques
Platenmes
Le sucre en poudre
Pore
Potash
Présentation
Liste des prix
Produire
Produit
Ligne de production A.D
Fabrication
Trial Bakker
Plum
Prune séchée
Point de rouleau
Pyromètre
    
R
Rancid graisse
Rancissement
Écran
Recette
Fleur du gouvernement
Pureté
Rack
Extensibilité
Extensibilité
Humidité relative
Remrijskast
Efficacité
Rétrogradation
Odeur
Lard
Le sucre de canne
Rijs
Prover
Poudre à pâte i.h.a.
Riz
Proofing
Augmenter
Annulaire donut
Fruits rouges
Remuer
Agitateur / Spoon
Incorporer vitesse
Rye
Pain de seigle
Rouler conseil pour la pâte
Rouleau à pâtisserie
Chambre (réel)
Chambre (jaune)
beurre de laiterie
Raisin
Pain Plum
Reste
    
S
Compressibilité v miette
Cohérence
Composition v pain brun
Contrat
Échelle
Étagère
Déchirer
Peel
Bouclier
Mold
La croissance des moisissures contrer
Fongicides peindre
Balançoire four de sorte que ses oscillations attachés à un axe de rotation horizontal
Essuyez v plaques de cuisson en
Coup
Tir Tige blé
Résilier
Scrap Flour
Glissez
Mousse
Céleri
Silicon papier
Orange
Crème fouettée
Slap pâte
Hors-saison
Goût
Tasty
Pinceau à graisse
Graisseur
Intervalle de fusion
boîtes de graissage
Vivace
Cisaillement élevé
Débris
Sweets
Pâte lisse
Puff cake
Puffs Hardware
La farine de soja
L'acide sorbique
Spatule
Spice
Jouer dans l'épreuve
Aliments (amande
Les oligo-éléments
Sablé
Squirt
Sac à pâtisserie
Stabiliser
Stabilité
Personnel
Indépendamment
Casserole
Moulin en pierre
Pâte ferme
Rigidité de la pâte
Plaques de cuisson toujours en
poche de tissu
Vapeur
Vapeur
Fleur de hauteur
Strijksel
Saupoudrer la farine
sucre de ricin
Sirop (lumière) dark
Construction
Influence de décision rigide
Soyez rigide v.d. gluten
Piece
Sucre
Confiserie
Sucre Grit
Solution de sucre
Les sucres simples
Sucres composite
Saupoudreuse à sucre
Écorces confites
T
Résistant
Croûte dure
Gingerbread
Tough-taaipop
Gâteau
Le sel de table
Le lait écrémé
Blé
Blé (dur)
Le blé dur
Le blé cultivé
L'amidon de blé
La farine de blé
l'huile de germe de blé
Trop plein surélevé
Dessinateur
Dessiner
Dessin
telapparaten
Dénombrer
Thermomètre
Thermostat
Appliquer
Applications v poudres à lever
Rpm
Ajouter
L'ajout de sel
Adjonction
Additifs
Tompouce
Compteur
Comptoir vitrine
Convoyeur
visser
Entonnoir
Tirez dans le four
Dessiner
Dépression
four tunnel
    
Vous
Séchez
Déshydratation
Apparence
Fuite
Uitmalingsgraad
Four de déploiement
Equipement v.d. boulangerie
Afficher
Échec V.E. Machine
    
V
Vakblad
Professionnel
Artisan prochaine-
Valgetal
Vanille
Lard
Correction d'
Combustible solide
Fixe miette
Barrel
Améliorer
Amélioration
S'évaporer
Diviser
Diluer
Mélange diluant
Préserver
Pain transformés
Ennoble
Climatiseurs
Décoloration
Molder
Étendre
Meulage
Multiplier par
Les aliments contaminés
Fleur contaminés
Conditionnement
Contraint
Fraîche
Décoration
Accélération
Gélatinisation
Gélatinisation
Digestible
Représentant
Fabriquer
Falsifier
mélange de contrefaçon
Transports
zones de chauffage dans le four
Traitement
Fat
papier sulfurisé
Acide gras
Fibre
Malodorous
Fig
Vitamines
Présentez
Custard
Flan
Flan sol
Pain Braid
Viande
Vlindergard
Liquid
Liquid
Liquid
Pain au sol
Croûte de sol
Humidité
Humidité
Humidité
Moist
Moist
Humidité
Humidité relative
Nutrient
Valeur nutritive
Valeur nutritive
Nutritifs
Piédestal V.E. Machine
Rencontrer
Suffisant
Pain de blé entier
Complet
Volume
Volume
Vue avant
Maturation
Maturation
Exigences relatives à l'hygiène alimentaire
Formulaire
Formulaire
Offre et la demande
Point de congélation
Gâteau aux fruits
Genre Dingue
le sucre des fruits
Péricarpe (intérieur)
Péricarpe (externe)
Filler
Hopper V.E. Machine
    
W
Waffle
Noyer
Vapeur
Eau
Faire bouillir l'eau
La vapeur d'eau
givrage de l'eau
capacité d'absorption d'eau
Perte de l'eau
Tissue
Balance
Résistance
Peser
Souhaiter
Workbench
Opération
L'acide tartrique
Magasiner
Le blé d'hiver
Le pain blanc
Blanc d'œuf
Racine
Frottez la pâte
    
Y
Glaçage
    
Z
Seed Maison
Case
Cylindres mous
Blé tendre
Douceur v eau
Sac (vous)
Zakklopmachine
Sablé
Sieve
Sailcloth
Self-raising flour
Bran
Amidon
L'amidon des grains
Matter
Préposition s'est effondré
Préposition avec de la farine
Préposition avec petite fleur
Seven
Side
zijkorst
Parois
Le blé de printemps
Sel
pain rond de sel avec du sucre
Pretzel
Produits laitiers
Acid
Levain
Acidité
Zwelgetal de gluten
Cassis
Sulphurate
Mei 12, 2013 beantwoord door spanishjohan
...