Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Hoe zeg je in het Spaans: niet goed, niet slecht

+6 stemmen
Het is iets van maso, minus
Nov 16, 2011 geplaatst in Spaans door anoniem
correct = mas o menos
no buéno no male

7 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
La respuesta correcta es: ni bueno, ni malo. In dit geval is er altijd sprake van een situatie. Dus moet je het bijvoeglijk naamwoord gebruiken. Dus niet: bien of mal, maar bueno o malo
Dec 16, 2011 beantwoord door marylin
+1 stem
wat n gezeur!
wat lefthandjohan zegt is t enige juiste: ni bueno, ni malo, letterlijk en in betekenis.
Mas o menos = lett. "min of meer"
In Central America wordt op de vraag "hoe ga je" dit vaak geantwoord, zijnde dan "niet goed niet slecht", evenals "so-so". Dit is slang dan.
Mar 4, 2012 beantwoord door yancito
0 stemmen
Bedoel je hoe het met je gaat? Dan zeg je: regular.
Nov 16, 2011 beantwoord door anoniem
regular betekent gemiddeld. Dit is correct maar niet in de zin van de vragensteller.
0 stemmen
het betekend ...Más o menos
Nov 28, 2011 beantwoord door anoniem
ten eerste schrijf je betekend met een "t" Dus betekent van het werkwoord betekenen. Ten tweede betekent mas o menos=meer of minder. Dus overal fout
Daar ben ik het niet mee eens! Als iemand vraagt: ¿Lo has conseguido? En je antwoord met: más o menos... Dan zeg je dus: min of meer.. (net andersom dus maar wel dezelfde betekenis)
0 stemmen
ik zou zeggen, ni bien ni mal, regular kan ook..
Nov 28, 2011 beantwoord door jose29
ofwel (op de vraag hoe het gaat): asi asi
–1 stem
maso is geen Spaans woord. Het komt niet voor in de "diccionario del lenguage oficial Español) ookwel Castellano genoemd.l
Dec 16, 2011 beantwoord door anoniem
–2 stemmen
cago en tu leche
Mar 5, 2012 beantwoord door anoniem
Olé    .    .

Gerelateerde vragen

4 antwoorden 1,544x bekeken
1 antwoord 3,155x bekeken
2 antwoorden 752x bekeken
1 antwoord 6,107x bekeken
Mar 6, 2012 geplaatst in Spaans door anoniem
...