Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

hoe vertaal je "duurzaamheid" in het Spaans?

0 stemmen
Bijv een gebruiksartikel duurzaam ontwikkelen, zodat er zo min mogelijk afval onstaat.
Feb 15, 2012 geplaatst in Nederlands door anoniem

2 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
Mijn moeder komt uit colombia.Ik vertaal ut voor je duurzaamheid is in het spaans:sostenibilidad ASJE
Feb 15, 2012 beantwoord door anoniem
synoniem = durabilidad
0 stemmen
sostenibilidad
sustentabilidad... beide woorden worden door mekaar gebruikt...
'durabilidad' bestaat maar wordt niet gebruikt.
Jan 19, 2013 beantwoord door ABACOenRed
wat is dat nou voor een onzin om te zeggen dat het woord 'durabilidad' niet wordt gebruikt. Het staat in elk woordenboek als 1e betekenis van duurzaamheid. o.a. hier: http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/NL/ES/duurzaamheid  of hier
http://www.interglot.nl/woordenboek/nl/es/search?q=duurzaamheid&m=click en hier
http://www.vertalen.nu/vertaal?vertaal=duurzaamheid&van=nl&naar=es en ook nog hier
https://translate.google.nl/#nl/es/duurzaamheid

Gerelateerde vragen

2 antwoorden 492x bekeken
4 antwoorden 1,542x bekeken
2 antwoorden 192x bekeken
...