Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

wat wordt er met Grundbuchschuld bedoelt ?

–1 stem
Wat is het verschil tussen een hypotheek en Grundbuchschuld . Ik kan geen vertaling vinden , het maakt een groot verschil als ik als zekerheid een Hypotheek gesteld heb en een Grundbuchschuld aangeboden krijg
Feb 24, 2013 geplaatst in Duits door Trixy

2 Antwoorden

0 stemmen
 
Beste antwoord
Das Grundbuchamt oder Kataster =   het kadaster
In het kadaster worden ALLE schulden vermeld, dus zowel de eerste, de tweede of derde hypotheek en/of officiële schulden die op een onroerend goed rusten. Dit kan ook een 'Grundbuchschuldbrief' zijn
Dus 'die Grundbuchschuld' zijn alle gezamenlijke schulden die ten laste van het onroerend goed gaan.
Juist is dat de eerste hypotheekNEMER, de bank, altijd het voorkeursrecht heeft. De tweede hypotheeknemer moet genoegen nemen met wat er overblijft. Dit is in NL zo en in Duitsland eveneens.
Feb 26, 2013 beantwoord door spanishjohan
Feb 27, 2013 geselecteerd door Trixy
De hypotheekNEMER is de koper van het huis en dus degene die de hypotheek neemt van de bank. De bank (of een andere leeninstantie) is de hypotheekGEVER.
Hallo Mollandaise, long time no seen!
De hypotheeknemer is de geldverstrekkende instantie (bank), en de hypotheekgever is de klant die het geld ontvangt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypotheeknemer
Ja, helemaal verkeerd van mij oops!
De Grundschuldbrief is mij als zekerheid verstrekt. Wanneer dit geen eerste hypotheek is maar alle op het object rustende schulden, zou je dus eerst bij het Grundbuchamt moeten informeren welke andere schulden er nog op het object rusten. Dank je voor dit duidelijke antwoord
Om 100% zeker te gaan, kun je in de stad waar het objekt zich bevindt, een 'Grundbuchauszug' aanvragen. Dit kun je ook per internet bestellen. Google naar:
Grundbuchamt Plaatsnaam en klik op 'Anfrage Grundbuchauszug' oder 'Ausdruck aus dem Grundbuch'. Meestal kost dit zo om de €15.-
Let er op dat een Grundschuldbrief altijd 'notariell begläubigt' moet zijn. Een Schuldbrief is overdraagbaar,  een Grundbuchschuld niet, waardoor kosten bespaard kunnen worden, echter is de zekerheid niet 100% gegarandeerd zonder notariële interventie.
0 stemmen
Volgens mij is een Grundbuchschuld een eerste hypotheek op een huis. Daarna kun je bijvoorbeeld nog een tweede hypotheek hebben, die heet dan geen Grundbuchschuld. Een tweede hypotheekgever moet altijd voorrang geven aan de eerste hypotheekgever bij afbetalingen/aflossingen, ingeval van problemen.
Feb 24, 2013 beantwoord door mollandaise
Dank je voor het antwoord, hier kan ik veel mee zeker de toevoeging dat een tweede hypotheek geen Grundbuchschuld heet, alleen de eerste Hypotheek
Maar voor je iets doet, toch goed controleren bij een notaris bijvoorbeeld. Die makelaars in Duitsland zijn niet altijd even kundig, heb ik begrepen. Maar een notaris moet van de hoed en de rand weten. Succes!
Dank je , dat zal ik zeker doen.

Gerelateerde vragen

1 antwoord 213x bekeken
2 antwoorden 240x bekeken
1 antwoord 124x bekeken
...