Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Welk Nederlands formulier/document is vergelijkbaar met een Sorgerechtserklärung

0 stemmen
We gaan emigreren  (niet getrouwd ) en melden onze zoon aan op een school in Duitsland School vraagt van de vader een "Sorgerechtserklaring".                                                                       Welk Nederlands formulier/document  is vergelijkbaar met een Sorgerechtserklärung ?
Jun 9, 2018 geplaatst in Duits door Braunlage1

1 Antwoord

+1 stem
 
Beste antwoord
In elk land is de regeling van het "Sorgerecht" voor ongehuwde ouders anders geregeld.

In D.: Bei der Sorgeerklärung – oft auch Sorgerechtserklärung genannt – geht es um eine Erklärung von Kindeseltern zur gemeinsamen Sorge, wenn diese nicht miteinander verheiratet sind.
In NL.: De verzorgingsverklaring – ook wel (speciale) wilsverklaring genoemd - is een verklaring van beide ongehuwde ouders over de gemeenschappelijke verzorging
Als beide ouders de ouderlijke voogdij over een kind gezamenlijk willen uitoefenen, moeten ze een overeenkomstige intentieverklaring opstellen. Deze wordt afgegeven door een notaris of het bureau jeugdzorg.

Voor meer details klik hier:
https://de.wikipedia.org/wiki/Sorgeerkl%C3%A4rung

NB. Ik ben geen jurist. Deze informatie heb ik gevonden op verschillende internetsites.
Jun 9, 2018 beantwoord door spanishjohan
Jun 9, 2018 geselecteerd door Braunlage1
In Engels: custody declaration
Bedankt voor je antwoord.wee

Gerelateerde vragen

1 antwoord 228x bekeken
1 antwoord 258x bekeken
2 antwoorden 525x bekeken
1 antwoord 141x bekeken
...