Wat is de vraagbaak?

De vraagbaak is een plek om elkaar te helpen met taalgerelateerde vragen. Stel je vraag, deel jouw kennis door andere vragen te beantwoorden en stem op bijdragen van anderen. Zo ontwikkel je jezelf tot een vertalen.nu expert!
Lees meer ...

Hoe zeg je "iets aanvinken" in het Duits?

+1 stem
Hoe vertaal je naar het Duits: "iets aanvinken"? "Aanvinken" vind ik niet in een woordenboek terug.
Alvast dank!
Dec 8, 2011 geplaatst in Duits door anoniem

2 Antwoorden

+1 stem
 
Beste antwoord
Aanvinken is een oorspronkelijk Vlaams woord en betekent aanvragen of selecteren, of  computerprogramma aanvinken(aanklikken) Dus duitse vertaling zou moeten zijn: BEANTRAGEN / ANKREUZEN oder ANKLICKEN
Dec 19, 2011 beantwoord door marylin
Dec 28, 2011 gewijzigd door marylin
als dit het beste antwoord is, waarom staat in vertalen nu. nog steeds überprüfen? Ankreuzen is nog beter dan beantragen.
–2 stemmen
Überprüfen Sie etwas
Dec 8, 2011 beantwoord door Lolzz
Dec 10, 2011 gewijzigd door vertalen.nu

Gerelateerde vragen

1 antwoord 477x bekeken
Jan 18, 2012 geplaatst in Duits door anoniem
3 antwoorden 257x bekeken
2 antwoorden 3,558x bekeken
1 antwoord 6,598x bekeken
...